ÄNTLIGEN!!!

ja..Hollys mage ja.
Jag har inte skrivit något om detta innan, vet inte varför. Kanske tänkt att det är för "censurerat" (haha kom inte på något bättre ord) för er som inte har barn.
Men ni kan ju faktiskt strunta i att läsa.

Holly har haft STORA problem med sitta bajsande så länge jag kan minnas.
Redan som liten bebis "gnydde" hon när hon bajsade.
Sen har det bara fortsatt.
Kan inte minnas att hon har bajsat "normalt" på ca 2 år.
Så fort hon känt att hon blivit bajsnödig så har hon spänt hela kroppen, spänt sig så mycket att hon inte ens kunnat prata.
Hållt in med all sin kraft, det har varit olidligt att se henne så.
Vi har varit vid BVC och vid läkare, allt dom har sagt är att vi inte ska stressa henne (vilket vi självklart aldrig gjort, hur dumma tror dom vi är) och gett henne liter vis med Laktulos.
När vi sagt att det inte hjälpt har dom bara sagt att vi ska öka dosen och ge henne oftare.
Sagt och gjort... inget har hänt.
I måndags var vi vid läkare igen.
Jag var väldigt upprörd och sa precis hur det va och hur absurt det var att hon inte fick mer hjälp.
Doktorn kände på hennes mage och kände att hela tarmen var full av stenhård avföring.
Vi kick både microlax och Movikol som vi gett henne i två dagar nu.
Och ÄNTLIGEN verkar det som att det börjar släppa.
När det väl kommer bajs i blöjan (hon vågar ännu inte bajsa på toan) så blir hon SÅÅÅ mallig, sååå stolt.
Skiner upp och ber oss stolt att titta i hennes blöja.
Ni förstår inte vilken lättnad det är för os och allra helst för henne.
Hon har kunnat äta 2 tuggor mat sedan trott att hon var mätt, tror jag de när hela magen är full, inte av mat utan av bajs.
Nu hoppas vi att detta fortsätter på samma bana som den gör nu.
Det känns sååååååååå skönt!!!
ÄNTLIGEN!!

Detta blev ett lååångt inlägg för att vara jag, och då gjorde jag ändå historien VÄLDIGT kort:) haha


Kommentarer
Postat av: Carola

Hej Elin!

Vi har exakt samma problem med Leia. Att öka dosen laktulos hjälpte inte för oss heller. Vi fick movikol utskrivet för ca 4 mån sen och de funkar "bra". De är svårt att vet ahur mycket man ska ge tycker jag. Vi började med två påsar per dag och trappade ner. Tillsut blev de stopp igen och vi fick öka dosen. Så har de hållit på fram och tillbaka. Man undrar ju hur länge man ska behöva hålla på med movikolen och om de ger nån "skada" på lång sikt??

Är iaf "skönt" att läsa att Leia inte är ensam.

Många kramar till er

2010-12-17 @ 05:57:57
URL: http://gutecarra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0