Håret

Börjar med att förklara lite om mina extensions då efter som jag fått förfrågningar om just det:

Jag beställer som sagt hår från tajmahal.se (jätte snabb leverans, tog 1 dag för mig att få mitt)
Jag köpte slingar äkta hår på 1 meter lång trens färg #18/613.
En sådan trens räcker deffinitivt till en hel hårförlängning, till mig som har tunt hår blir nästan halva tränsen över (alltså TVÅ hårförlängningar)

Ivanliga fall sätter jag i slinga för slinga med keratinvax, då sitter det VÄLDIGT bra och ser som mest naturligt ut.
Dock tar det lååång tid och är rätt pilligt att sätta i, jag brukar sitta ca 3 timmar och då har jag som sagt tunt hår.
Till denna metod behöver du Nailslingor med keratinvax på eller en hårtrens med keratinkulor och en värme tång, ett sådant startkit köpte jag här

Denna gång körde jag på en betydligt enklare metod.
Jag köpte helt enkelt en 1 meterstrens från Tajmahal, Lim på flaska och remover... totalt gick detta på endast ca 890 :-

Isättning trensmetoden:
Detta tar ca 1 halvtimme att göra.
Du delar upp ditt hår i en vågrät bena med start längst ner mot nacken, mäter och klipper ut en trensbit som passar.
Sedan limmar du trensen med rätt mycket lim och trycker den mot den bena du tidigare gjort.
Sedan fortsätter du bara uppåt, bena för bena. Lämna lite av dit eget hår mellan varje bena så du har något att fästa löshåret på.
Klart!!

Lätt som en plätt va? om ni nu förstod min förklaring:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0