1.a november

Och redan imorgon fyller jag år.
Då blir det till och börja med smörgåstårtan ikväll så den gottar till sig tills imorgon.
Ska snart hem till Therese och va barnvakt åt tyra och ebba medans hon går ner med Wilma till VC.
Sen kommer Emily hit och ska låna scannern, annars vet jag inte vad dagen mer har att erbjuda, vi får väl se.

Anonym skrev: Alla helgona är på lördag 6/1 Halloween var i helgen.
Men vad jag menade var att man FIRAR inte Halloween förrens i helgen (6/1) i Sveige, det är i USA man firade nu i helgen.
Halloween finns ju inte ens med i almenackan.
Och pumpor och pynt har det varit tomt på i affärerna tycker jag, men kanske kommer till helgen då, när det är Allahelgona?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloween har fått en egen dag i Sverige för att det inte ska blandas ihop med Allahelgona :)

2010-11-01 @ 11:47:54
Postat av: Ida

Ja det verkar inte bättre, men jag kan tro att dom kallas isak o louise!! visst är det härligt? moooooooooooorr!!! ska bli skönt att komma iväg igen då.. men skrämm mig för fan inte när jag kommer för då åker jag hem direkt igen :P puss

2010-11-01 @ 14:02:32
URL: http://idamariass.wordpress.com
Postat av: Anonym

I Sverige firades halloween i helgen som var nu. Och allahelgona helgen som kommer.

2010-11-01 @ 14:06:09
Postat av: Anonym

Folk ville nämligen inte att man skulle fira halloween på samma dag som det är meningen att vi ska sörja de döda. Därför var det "svensk" halloween nu och INTE i helgen som kommer.

2010-11-01 @ 14:09:13
Postat av: Anonym

men vem fan orkar bry sig så jävla mycket om halloween och när sverige firar den! fira när fan ni vill.

2010-11-02 @ 17:15:32
Postat av: Therese

Men vilken jävla bra sista kommentar... varför i helvete finns det särskilda dagar till allt.. vi börjar fira allahjärtans dag i oktober istället, och midsommar i januari.. varför inte ta julafton på sommaren, för det verkar ju tydligen inte spela nån roll :) Kanonbra jue... eller inte....

Kan vi inte fira sveriges nationaldag i mars.. typ på Wilmas fördelsedag, slå två flugor i en smäll liksom...

2010-11-02 @ 22:18:05
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0