Brandlarmet gick

Ja jag kan ju börja blogga om vad som hände idag, lagom tills jag klätt av Holly ytterkläderna och skulle pussa hejdå på dagis.
Då började det tjuta, brandlarmet satte igång.
Så alla barnen samtidigt skulle ta sig ut, utan jackor vantar och mössor såklart.
Holly och Hampus grabbade hårt tag i min hand och jag letade efter Wilma, jag vet ju att hon är livrädd för larm.
Hittade henne skräckslagen med händerna för öronen.
Ut i hallen för att få på alla 3 deras skor och sen ut på gården.
Holly fundersam,Hampus uppspelt med 10000 frågor och en Livrädd Wilma.
Då önskar man att man hade 3 armar ännu hellre 3 famnar.
Jag fick bära Wilma medans Hampus höll mig i jackan och Holly i min lediga hand.
Efter uppropet kunde vi lugnt gå in igen.. Dom visste inte vad det var som satte igång larmet men får säkert reda på det under dagen. Någon brand var det inte iallfall (får vi hoppas)

Kommentarer
Postat av: Therese

vilken jäkla tur att du va där... tänk om Wilma hade fått stå där ensam... :(

2010-11-11 @ 10:46:34
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0