Ert jävla Ansvar!!!

Nu måste även jag få ur mig lite aggressioner.
Holly har varit ett av få barn som lyckats hålla sig friska och kunnat gå på dagis denna vecka.
Nu önskar jag att jag hade haft henne hemma.
Nu har även hon åkt på den hemska hostan som dom flesta stackars barn lider av nu.
Jag kan bara inte förstå hur man tänker som förälder när man prioriterar jobb och pengar framför sitt och andra barns hälsa.
Skaffar man barn så skaffar man sig även ett stort ansvar för dessa.
Har man då ett jobb som "inte tillåter" att man är hemma för vård av barn när det behövs så bör man inte skaffa barn över huvud taget.
Tyvärr så verkar det finnas en del föräldrar som har både ett sådant jobb och barn.
Som lämnar sitt/sina barn på dagis, sjuka, hängiga, febriga, hostiga och påstår att dom är friska som nötkärnor.
Det händer ofta när man kommer till dagis att man ser barn ligga alldeles bleka och halvsova på någon soffa, eller höra ett barn hosta något förfärligt.. tycker SÅ synd om dessa barn.
Jag tror nog barnen mycket hellre är hemma och blir ompysslade och får chans att tillfriskna än att mamma och pappa jobbar för att tjäna pengar.
För barn har pengar inget värde men kärlek betyder allt!!!!

Ahhhh... vill skriva så mycket mer, kommer kanske senare... nu blir jag bara så arg...

Nu ska jag ta hand om mitt SJUKA barn som är hemma från dagis och kurerar sig... myser framför tvn och har min famn tillänglig när hon än behöver.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Det tragiska är väl att man själv faktiskt VÄLJER att göra på det här viset, för vi har ju alla laglig rätt att vara hemma med sjuka barn. Spelar ingen roll att ledningen på ens viktiga arbetsplats tycker si eller så!

2010-11-23 @ 11:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0