"små" saker jag hatar

Ja det finns ju alltid småsaker i vardagen som man stör sig på, små saker man tycker är OTROLIGT jobbiga trots att dom egentligen inte är något alls att sucka eller bli på dåligt humör över.
Här är några av mina dom där jobbiga "småsakerna"
  • Pannkaks dagar (dagar som denna när det står pannkaka på matlistan, jag HATAR det, men Holly och Adde älskar det.


  • När pappret på toan är slut (jag struntar oftast i det och hoppas på att nästa so är på dass måste hämta en ny)


  • När lypsyl är ojämt (vilket händer för jämnan när Holly lånar det i smyg)


  • Dom nya korkarna på 1,5 l flaskorna (det gör ju för fan svin ont i händerna att öppna dom och om jag inte blivit svagare sen dom bytte kork så e dom dessutom mycket trögare att öppna)


  • När strumpor är ihop knölade när man ska tvätta (Adde är expert på det, iof tycker han de e sjukt jobbigt att jag drar av mig byxor och trosor i ett och slänger i tvätten)

  • När man sover och någon ringer utan att ha något viktigt att säga
  • När jag är pigg och alla andra slöa och tråkiga
  • När jag är slö och tråkig och alla andra är pigga

  • Japp listan kan göras lång....





Som tur är så är inte detta något jag bitchar och gnäller om till vardags utan är bra på att hålla det för mig själv och bara ge ifrån mig en liten suck på sin höjd:)
Vad att ni för smågrejor som ni tycker är jobbigare än vad dom egentligen är??



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj! Som sagt..listan kan göras låååång!

Sambon har en tendens att istället för att kasta kläder i tvättkorgen när han ska duscha så ligger dom i ett enda virrvarr på badrumsgolvet. Fast tvättkorgen är EN METER bort. Han tror nog att dom hoppar i där av sig självt.



Jag hatar att min hallmatta fått ett veck på mitten, så den viker jämt upp dig så det blir en bubbel där.



Att min sambo är som du och INTE fyller på en ny toarulle.



osv osv osv......

2010-11-17 @ 19:45:48
Postat av: Ella

Som sagt listan kan göras sjuuukt lång. Jag hatar att min sambo snarkar när han sover, o inte nog med de! Han ligger åt mitt håll! Med munnen öppen! Så vid varje snark blåser han ut luften på mig!!!



Sen gör han likadant med sin tvätt!



Jag stör mig även något enormt på blockljus, som liksom brinner snett även fast de står rakt!



Men hey, live to love, love to hate ;)

2010-11-17 @ 23:23:16
Postat av: Therese

Jag avskyr oxå nya cola korken, den gör för jävla ont alltså...



ja o så blir jag givetvis jävligt irriterad när du ringer o skickar sms varje morgon kvart över sju när vi ännu sover...... ;)

2010-11-17 @ 23:57:59
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Ida

AH eller så lägger du ut på facebook så att alla ser hur tråkiga kompisar du har som är trötta...... love you

2010-11-18 @ 21:40:55
URL: http://idamariass.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0