Dagis time igen

Idag var Hollys första dag på dagis efter jag vet inte riktigt hur många veckor, ca en månad iallafall.

Hon var ÖVERLYCKLIG! Ville klä på sig ytterkläderna redan halv 9 (hon börjar 9).

Hela vägen till dagis gick hennes mun i ett, pratade om vem hon skulle leka med, vilka fröknar hon hade saknat mest och allt hon lärt sig som hon skulle berätta för fröknarna.

När hon kom in slängde hon av sig alla kläder och sprang in och berättade stolt att hon nu bajasar på toaletten och sover utan blöja och INGET kiss kommer i sängen. Men hon hann hann knappt berätta fördigt förrens en av bästisarna (Hampus) kom och slet tag i henne och dom sprang skrattandes iväg.

Härliga ungar... hon älskar verkligen sitt dagis och det är det absolut viktigaste.

 

Har även hunnit laga god lunch åt Adde mannen, fikat med Tess och Anna, pratat en snabbis med Ida. Nu ska jag diska. Sen måste jag hämta ut ett mystiskt paket på posten, vet inte alls vad det är:s säkert inge kul alls... bäst att tänka så annars blir jag bara besviken.. nä diska va det ja.

Våran stationära dator har kraschat (tror vi) med en MASSA kort som jag inte hunnit lagt över på den externa hårddisken än:( faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.faaaan.faaaaaaaaaaan.skithål


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Elin, jag har varit med om samma med datorn, det bästa du kan göra att inte röra den, lämna in den hos databyrån och säg att du vill ha allt som går att rädda kvar. Det finns en stor chans allt går inte förlorat men kan göra det om man ordnar med det själv, dom har ett specialprogram som körs.

Ett bra tips från

Moster Marica

2011-01-11 @ 13:34:56
Postat av: Emily

Varför blev jag inte förvånad att de var hampus som kom fram till Holly :) Tänkte det direkt när du skrev en av bästisarna. Härligt att även Holly längtat efter dagis och att de gick så bra första dagen.

Trist med datorn, hoppas de går att rädda bilderna iaf.. vet hur det är. Detta får mig att känna att jag msået lägga över mina bilder, helst nu!!!



2011-01-11 @ 15:00:51
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0