Nu jävlar är jag riktigt förbannad..

Läste Emilys blogg nyss.
Vet knappt vad jag ska skriva, finner knappt ord.
Som sagt så tog en kvinna från skolinspetionen tag i mig förra veckan och undrade om vi kunde prata lite.
Då berättade jag bland annat hur dåligt bemötande man fick, både som barn och vuxen, vid hämtning och lämning.
Oftast är det INGEN som kommer och möter upp en när man ska lämna och när man senare på dagen kommer för att hämta så är det samma sak, man får verkligen söka kontakt med någon fröken, fråga tusen frågor om man undrar över något, annars är det enda man får veta i förbifarten ifall hon har ätit mycket eller lite vid lunch.
När jag berättade detta för skolinspektionen så sa jag såklart hur JAG upplevde det.
Men det framgår ju klart och tydligt att det är betydliigt fler än jag som gör.
Jag berättade även om att jag skriver öppet om mina tankar på min blogg och att jag är SÄKER på att några av fröknarna läser bloggen.
När man sedan kommer till dagis någon dag efter ett "argt" blogginlägg om dagis så känner man sig rent ut sagt ignorerad av endel fröknar.
Okej att dom är tjuriga på MIG, men när dom även är korta eller rent av inte säger något alls till Holly så börjar man ju undra.
Hur i helvete kan dom, som ska va så jävla utbildade och proffissionella, göra såhär??
Personalen månar om en öppen dialog, det är iallafall vad dom säger på varenda föräldramöte.
Men varför är det bara vi föräldrar som ska vara ärliga?
Varför kan inte fröknarna som läst min blogg och stört sig på något komma och säga det till mig istället för att väda mig ryggen när jag kommer?
Mycket av det jag skriver på bloggen har jag redan sagt till fröknarna och varje gång man tar upp något med dom så står dom och nickar och ler och är inställsamma och SÄGER att det skall tas upp på en gång, men aldrig har det blivit någon förändring.
I Sverige har vi yttrandefrihet, vi har rätt till att säga PRECIS vad vi tycker och tänker.
Stör ni er på mina tankar så läs då inte bloggen!
Men Holly har inte med ett enda finger i vad jag skriver,tycker eller tänker, så våga FÖRFAN inte behandla Holly annorlunda pga av mina tankar.
Så som Hampus Edvin och Emily blev behandlade imorse är helt jävla oacceptabelt!!!!!!!!!
Jag kommer "tyvärr" aldrig bli en morsa som slickar er i röven för att sen snacka skit om dagis bakom ryggen, så som många andra tyvärr gör.

Thats it from me.... take it or leave it!!!!!!
SKÄRPNING FÖR FAN!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: malin

Håller med dig Elin, så som emily beskrev lämningen i morse är inte ok.. men vad ska man göra??? verkar som de blir värre.. tycker det e fel.. verkligen totalt fel. Vi kan ju inte välja annat dagis, finns ju bara ett här i slite :(

2011-01-17 @ 14:47:43
URL: http://malinlillstrumpa.blogg.se/
Postat av: Therese

Klart domläser bloggarna, det sa dom ju på föräldramötet !

Yttrandefrihet : "Yttrandefrihet omfattar rätten att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning. FN:s deklaration formulerar rätten på följande sätt: "Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser" (yttrandefriheten gäller inte vid hets mot folkgrupp, hot och våld, mobbning eller rasistiska budskap)

2011-01-17 @ 16:00:06
Postat av: Marica

Stå på er, försök få till ett möte med föräldrarna sedan möte med personal, så här får det inte gå till. När maqn läser så far ju barnen illa av deras sett. kram

2011-01-17 @ 16:55:02
Postat av: Melinda

Det är ju sjukt!! Hur kan man bete sig så?! Barnen far ju illa. Jag instämmer med Marica ovan, försök att få till ett möte föräldrar emellan och sedan ett möte med personalen alla tillsammans! Tryck på och sätt dit dom! Dom måste ju får veta att på det sättet dom håller på inte är okej! Det där håller ju inte. Usch vad förbannad jag blir av att läsa detta! Stå på dig Elin.

2011-01-17 @ 18:47:56
URL: http://melindaclots.blogg.se/
Postat av: terese

det är rubbat... försök att få till ett möte mellan alla föräldrar så ni är enade. åsen möte med personal...

2011-01-17 @ 19:57:51
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: josse

amen va fan vilka jävla mupp fröknar! yngre eller äldre? hoppasallt löser sig kram

2011-01-17 @ 20:01:47
URL: http://jjosephineericsson.blogg.se/
Postat av: Sofi

Hmmm... Du säger att du vill att folk ska vara ärliga och inte va sura efter ett blogginlägg. Hur ärlig är du när du inte framför dina klagomål och funderingar direkt till dem det gäller utan istället skriver dem på en blogg så att alla andra kan läsa istället?? byt förskola, för allas bästa. Verkar vara en infekterad relation det där.

2011-01-17 @ 21:26:50
Postat av: Najalla

Synd att inte alla har lika underbara dagisfröknar som Liam.. Men jag tänkte på föräldrarråd, har ni inget sånt? Om, så kanske det vore något för dig att gå med i. Om inte annat, varför gör du inte en anmälan om du ser det så allvarligt? Jag skulle ju inte direkt nöja mig med ett blogginlägg efter att ha försökt med ett samtal med fröknarna. Uppenbarligen lyssnar dom inte. Vad jag förstod på ditt första dagis inlägg va att du inte riktigt sa ditt till 110%. Ärlig säger jag inte att du inte har varit men min känsla va att du inte va ärlig mot dig själv och tog tillfället i akt.



Som sagt, om du ser till ditt barns bästa, vilket jag vet att du gör så ska du inte vara tyst och allra helst inte kommunicera med fröknarna via din blogg. Lycka till!

2011-01-18 @ 01:00:41
URL: http://www.najalla.se
Postat av: Louise

Kolla in gruppen på FB "Dagmammorna tillbaka till Gotland !!" :)

2011-01-18 @ 13:29:07
URL: http://busingye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0